Monday, December 27, 2004

hälsning från anna



Hej Alla!
jag lever och mar bra ar dock lite chockad av allting som har hant, jag har sett mycket som jag onskar att jag sluppit se. Jag vaknade av jordskalvet i gar morse och nar vi en stund senare gick ut for att se vad som hade hant var det full panik och folk flydde upp i bergen. Gardagen tillbringade vi pa en bar uppe i bergen dar vi hade utsikt over havet. Telefonerna gick varma for att kolla att alla vi kanner hade klarat sig. An sa lange har ingen vi kanner omkommit. Kata beach har klarat sig hyfsat, det ar varre med Karon och Patong. Vattnet har dragit sig tillbaka men det ligger solstolar, jetskis, batar mm langt uppe i stan, kroppar flyter upp pa stranden och dom har evakuerat turister hela natten. Just nu ar det lugnt men dom varnar for efterskalv sa nu vantar vi bara och ser vad som hander. Dykshoppen har vi stangt i dag, mandag, och vi har nu samlat ihop dykare fran hela Kata for att ga ner pa stranden och borja stada. Sa det ar bra med mej, lite omskakad men som sagt ok! Tack for att ni tanker pa mej, jag tanker pa er alla.

Kramar, Anna

1 comment:

Anonymous said...

Tack gode gud, eller vem som nu är ansvarig, för att du inte råkat illa ut! Vi tänker på dig, Anna, och hoppas att tillvaron inte blir alltför outhärdlig där borta - det låter som Dantes inferno på beskrivningarna...

Håll ut!

/Per Gudmundson