Thursday, July 07, 2005

rent-a-latvian 2.0


Latvia, originally uploaded by John Barleycorn.

Have you tried Hyrlett/Rent-a-Latvian" yet? Another triumph for Capitalism! Haven't you heard? There's a huge demand for Latvians nowadays! As their slogan says "Det är lätt med en Lett" - in english that is "It's easy with a Latvian". Rent one and put them to work. They are cheap and they can clean your house, cook or paint and build stuff. You can also just fuck around with them and feel like a boss. No problem. Not as long as you live in a free capitalist country! Don't be a boring old european commie now - rent a Latvian today and put him/her to work! Show some solidarity with them while you kick there tiny ex-communist asses. Go Latvian!

3 comments:

Anonymous said...

Du snackar skit asså......känns att du känner ju ingen lett..vem sa till dig att man kan göra allt han vill men den person han har hyrt?Den finns samma svenska bolaget,som gör det samma,hyr ut personal,ingenting kriminell.....Ni svenska e konstiga människor,säger att letter tar ert jobb,men ni vill ju inte jobba,sotter hemma,får social o e lyckliga,tror inte om nån säger er att ta lokalvårdares jobb att ni ska jobba det,eller hur????Letter atr ju inte ert jobb,ni bara vill inte att ta det själva!

Johan Muren said...

Byggjobbarna ville väl visst ha jobb, det var väl det som var problemet - så jag vet inte vem som snackar skit... asså...
Letter, Ester, Thailändare, Burmeser, Libaneser, Peruaner, Japaner är enligt mig alla hjärtligt välkomna till Sverige. Men jag tycker att de ska få bo och leva som svenskar här. Inte inhyrda för ett par månader boendes i en husvagn. Det är en viss skillnad. Det är totalt omöjligt för en arbetare som bor i sverige (vare sig han/hon är svensk, ryss, lett, peruan, afghan, sudanes eller gambian) att konkurrera med en inhyrd arbetare som lever i en husvagn eller en barack. Dessutom, vad ska gälla om någon dessa arbetare skadas på sin arbetsplats? Vem ska då stå för kostnaden? Arbetaren själv? Arbetsgivaren? Svenska staten? Peter Wolodarsky? Hyrlett? Du?
Tänk till lite och sluta snacka skit asså. Sen gillar jag inte griniga kommentarer som är anonyma. Jag står för vad jag skriver. Om du inte vågar stå för dina åsikter så sluta ta upp plats på min blogg.

Mvh
Johan

Johan Muren said...

Är lite trött... så jag glömde att påpeka att jag använde mig av något som kallas för satir i "rent-a-latvian". Vet inte om konceptet är känt utanför Sverige. Enligt ordboken betyder satir "bitande hån, fin och elak kvickhet, förlöjligande skrift"... jag kanske inte riktigt nådde upp till det... men jag försökte...